Pengalaman Pertama Menjadi Mama..

salam sume...
arini genap 16hari aku bergelar mama kepada nur dhamirah izzati..macam-macam aku lalui sepanjang 16hari ni..izzati selalu meragam..kadang-kadang tak tido malam..aku n hubby bersengkang mata hingga ke pagi..huhu..tulah kan macamana mak kita nak menjaga n membesarkan kita waktu kita kecik dulu..ni baru ciket jek..panjang lagi masa untuk membesarkan hanya seorang anak ni..
terus terang aku katakan totally rutin harian aku berubah 100%..waktu tido aku pun dah tak cukup..siang malam aku melayan izzati..hubby pun sama sama berkorban masanya bersama aku..sebenarnya aku masih lagi dalam situasi untuk menyesuaikan diri dengan kehidupan sekarang..maklumlah hampir 4tahun hidup aku hanya bersama suami..aku memang jenis yang manja..hubby pun memang memanjakan aku..aktiviti aku sebelum ni banyak dihabiskan bersama my hubby..bila hubby g keje aku wat keje-keje rumah,tengok tv,surf tenet and last sekali yang paling best ialah tido..hehe..bila hubby cuti aku selalu merengek nak g jalan2 ngan my hubby..hehe..ngada2 kan..pe yang aku nak makan my hubby usahakan untuk beli..tapi pas bersalin ni tv langsung aku tak tengok..surf tenet pun jarang..aku hanya tumpukan masa pada baby jek..kadang-kadang aku rindu nak bermanja ngan my hubby..hubby faham keadaan aku..selalu dia pujuk aku untuk sabar melayan karenah anak sulung kami ni..
sampaikan aku fikir lepas ni my hubby mesti dah kurang nak manjakan aku and lebihkan pada my baby..tapi nyata aku silap..my hubby still seperti dulu..terharu aku dengan sifat penyayang nya pada aku dan my baby..insyaAllah aku akan perlahan-lahan untuk menyesuaikan diri dengan dunia baru aku ni..yang penting my hubby sentiasa menyayangi diri aku and baby kami yang comel ni..

aikk...tgk jek??like n follow lah skali ;)

Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...