Hachiko A Dog's Story..



korg penah x tgk cite kt atas ney??uwaaaa!!sedey giler cite dia..cite ni publish thn 2009 kot klu xsilap aku lh..tp aku br je 1st time tgk..tu pn tgk kt google video..siyes mmg menyentuh jiwa,naluri n prasaan aku yg sememangnye t'lbh lmbut neh..hahaha!!cite adaptasi dr real story kt jepun..tp anjing dlm cite nie alahai t'amat2 lh pndainye b'lakon~~ dh jd cm btl2 real plak.. smpai x di sangka2 air mata ku yg jernih ni mengalir tnpa disedari..wallaa cewahh!!
klu mengikut kisah sbnrnye cite ni adalah real story kt negara jepun..nia antara maklumat yg aku search kt tenet lh psal hachiko nih~ anjing hachiko yg sbnarnye lahir di Odate wilayah Akita Jepun pd thn 1923..setelah pemiliknya yg b'nama Dr.Eisburo Ueno, seorg pensyarah di Universiti Tokyo meninggal dunia pada thn 1925, setiap hr Hachiko akan kembali menunggu kepulangan tuannye di stesen keretapi Shibuya.. Hachiko trus menunggu dan menunggu hgga 9 thn (lamanyee) n last Hachiko mati pd thn 1935 (huhu cedey weii). Patung gangsa Hachiko dibina ditmpat ia biase menunggu kepulangan tuannye iaitu diluar stesen keretapi Shibuya.. ni link trailer cite ni..
http://www.youtube.com/watch?v=rUNQjYe870A
klu korg nk tgk full movie korg search kt google video.. aku sure korg msti mengalir air mata bla tgk cite ney..emm mood: cedey!! ;((

aikk...tgk jek??like n follow lah skali ;)

Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...