Meow Oh Meow..

hye sume..pekhaba??emm..entri kali nih aku nak cite pasal kucing..whatttt???kucing???...ehemm...yes!!kucing @ cat..haha!!saje nak kongsi cite pasal sekor kucing nih..kucing nih aku jumpe masa mula-mula pindah umah sewa kat Taman Paya Emas Melaka..kucing baka parsi campur local nih kaler puteh tompok-tompok oren..comey jek..bulu sangat gebuss gitu..hehe..disebabkan bulu dia gebu aku pun pandai-pandai namakan dia GEBOO..mula-mula dia takut2 lama2 dia suka plak menebeng kat umah aku..aku nih plak memang spesis syg ngan kucing..pe lg..aku pun rajinlah gaulkan nasik campur ikan bagi dia makan..aku xtau geboo ni kucing sape..aku agak2 jek maybe akak sebelah umah punye..sebab akak tu pun rajin jek bagi geboo nih makan..aku pun ringan mulut tanya kat akak sebelah tu sape punye kucing..dia cakap dulu ada penyewa dekat situ bela si geboo nih..bila dia pindah tempat lain ditinggalkan macam tu je geboo nih..aku dengar rasa sedih jek..mulai dari tu aku memang tak penah miss bagi geboo makan..

my hubby yang mula-mula tak berkenan ngan kucing ni pun kadang-kadang cair gak ngan kemanjaan geboo nih..haha!geboo nih memang manja..lagi satu sangat paham bila kita marah dia,kita panggil dia dan paling aku tak tahan pandai merajuk bila ada kucing lain datang dekat ngan aku..haha..lawakkan..tapi tulah hakikatnya..aku dah anggap macam kucing sendiri dah geboo nih..sampai aku siap beli SmartHeart untuk dia..makin geboo bulu n bulat badan dia..n makin mengada-ngada..haha!kalau kitaorg kuar beli barang or pe2 jek bila ktorg balik dari jauh geboo dah nampak kete ktorg pe lagik terkedek-kedek dia lari datang tunggu depan pintu pagar umah aku..aduii sayu jek tengok..penah sekali dia ngah m'usha kucing betina..bila dia nampak ktorg balik,terus dia tinggalkan kucing betina tuh..wakakaka!!lawak jek..

geboo tido dalam bakul moto..

pastu nak dijadikan cite september 2011 my hubby kena kursus asas induksi kat Akademi JPJ Melaka selama 3bulan..so sebabkan aku duk sorang my hubby suh aku stay umah mak mentua aku kat bukit rambai..so umah aku kosonglah takde orang..cian geboo..sapelah nak bagi dia makan..lebih kurang seminggu my hubby masuk akademi,abah aku plak masuk hospital seremban..so lagilah aku jarang balik umah..ada sekali aku balik jengah umah lepas sebulan 
aku tengok geboo tersangatlah kurus..sedih aku..dia nampak aku terus dia datang mengiau-ngiau mcm mengadu kat aku..alahaii..sayunye ati..terus aku amek smartheart kasi dia makan..smbil makan mulut dia cam m'bebel..sian dia..lapar kot..huhu..ada gak aku balik umah 3-4 kali jenguk umah..tiap kali aku balik geboo mesti ada tido kat area umah aku..seolah-olah dia tunggu aku balik..sedihnya.. :(( 

pastu aku kena jaga abah aku kat kampung sampai bulan disember.. aku tak boleh nak geboo tinggal kat umah mentua aku sebab diaorang tak berapa suka ngan kucing..kat kkampung pun tak boleh sebab abah aku ada kompilasi jangkitan kuman dalam paru-paru..sangat sensitif ngan kuman-kuman dan bulu kucing..22/12/2011 aku pun balik melaka sebab my hubby dah tamat kursus..masa aku balik umah aku tengok geboo takde..heran gak aku..tapi aku biarkan je sebab maybe geboo merayau kat umah jiran kot..tapi dah malam pun still dia tak datang..puas aku panggil..takde pun..Ya Allah sedihnya aku..mana dia pegi??esok,lusa,tulat n seterusnya still takde..aku mula menangis..aku tanya my hubby kot2 dia ada nampak geboo..dia cakap tak nampak..tiap hari aku tunggu dia tapi takde datang gak..    

my hubby cakap maybe geboo dah mati..yelah takde sape nak bagi dia makan..takpun ada orang dah buang geboo nih kat tempat lain..uwaaaaaaaaaaa!!
lama-lama aku dapat terima kenyataan geboo takde..kalau betol dia dah mati aku redha tapi kalau ada yang dengki buang geboo aku tak maafkan dia sampai bila2..tapi mungkin gak geboo sedih aku nak pindah ke s.alam..tu sebab dia dulu tinggalkan aku.. ;(((

pandangan sayu geboo..huhuhu...

GEBOO..miss u cayang!!huhu


aikk...tgk jek??like n follow lah skali ;)

Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...