Hari Raya Yang Sederhana...and My Baby..

salam sume..lama tak update blog..emm..pe2 pun tak terlambat aku ucapkan selamat hari raya aidilfitri pada kawan-kawan sume..sebut pasal raya, tahun ni aku raya kat negeri sembilan dulu..kira ikut turn lah kan..hehee..sambutan cuma sederhana..my hubby just dapat cuti 3hari..pe2 pun syukur alhamdulillah..dapat gak cuti dari tak dapat langsung kan..
macam biasa nak sambut raya, macam-macamlah persediaan kami adik beradik buat..wat rendang,nasi himpit..pastu menu utama untuk raya tahun ni mee rebus jawa..hehe..walaupun macam-macam persiapan kami buat tapi hati tetap sayu..yelah..abah aku dah tak macam dulu..dulu dialah yang paling sibuk time nak raya ni...cari daging nak wat rendang..pegi pasar besar cari bahan-bahan nak masak petang raya..sekarang just terbaring lesu atas katil..sedih sangat..ingatan pun dah mula pudar..kadang-kadang dah tak kenal orang..sayu je rasa..aku hanya tawakal je tengok keadaan abah..cuma mengharapkan keajaiban yang bakal membuatkan abah sihat semula..tapi bila pikir balik tu sume mustahil..
Hati bertambah sayu bila dipagi raya tak putus-putus jiran-jiran datang beraya dalam masa yang sama untuk melawat abah aku..ada yang diantara mereka yang menitiskan air mata...bayangkan orang lain pun boleh mengalirkan air mata bila tengok keadaan abah..ni kan pulak kami adik beradik..cuma 1 je aku tanamkan dalam hati...ini mungkin Allah s.w.t tetapkan bahagian untuk abah aku lalui..cuma kita tak tahu bahagian kita macam mana pulak nantikan..pe2 pun aku dan adik beradik tetap akan jaga abah sampai akhir hayatnya..

abah ketika sihat..

keadaan abah sekarang..



emm...ni just nak kongsi ngan korang sume...baru-baru nih aku g scan my baby..hehee..so ni lah gambar scannya..my baby malu-malu lah nak tunjuk muka..huhu..pe2pu alhamdulillah my baby sihat walafiat..jantinanye???supriseee!!!hahaha...



aikk...tgk jek??like n follow lah skali ;)

Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...